.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
شمال نیوز : حقوق ‌بگیران نگران پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده هستند؛ این نگرانی فقط محدود به شاغلان و بازنشستگانِ زیرمجموعه‌های دولت نیست. انتقاد بازنشستگان از پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق؛ باید توی پارک چادر بزنیم!
شمال نیوز : حقوق ‌بگیران نگران پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده هستند؛ این نگرانی فقط محدود به شاغلان و بازنشستگانِ زیرمجموعه‌های دولت نیست.(ادامه)
جینگاسری یکی از روش‌های جداکردن دانه از ساقه‌های غلات است که هنوز در برخی مناطق کوهستانی مازندران اجرا می‌شود. جینگا سَری؛ وقتی اسب‌ها و باد به کمک کشاورزان می‌آیند
جینگاسری یکی از روش‌های جداکردن دانه از ساقه‌های غلات است که هنوز در برخی مناطق کوهستانی مازندران اجرا می‌شود.(ادامه)
شمال نیوز:  حماسه ششم بهمن آمل به واسطه مقاومت قهرمانانه مردم در مواجهه با گروهک‌های منافق جاودانه و پس از گذشت حدود چهار دهه به الگوی جبهه مقاومت مبدل شده است. روزی که آمل « هزار سنگر » شد / ضرورت تشکیل بنیاد ششم بهمن آمل
شمال نیوز: حماسه ششم بهمن آمل به واسطه مقاومت قهرمانانه مردم در مواجهه با گروهک‌های منافق جاودانه و پس از گذشت حدود چهار دهه به الگوی جبهه مقاومت مبدل شده است.(ادامه)
روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به برخی تلاشها برای مقدس سازی دولت سیزدهم نوشت: دولتی که به اسم امام زمان خواندید و در حقیقت باور به انتظار و ظهور و مهدویت را پایش قربانی کردید نه‌تنها نگاه‌ها را مشتاقانه به سوی مفاهیم مهدوی نبرد که خسارتی سنگین هم به اعتقاد انتظار زد. توصیه جمهوری اسلامی به رئیسی: نه آیت‌الله، نه دکتر؛ خادم جمهور باشید!
روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به برخی تلاشها برای مقدس سازی دولت سیزدهم نوشت: دولتی که به اسم امام زمان خواندید و در حقیقت باور به انتظار و ظهور و مهدویت را پایش قربانی کردید نه‌تنها نگاه‌ها را مشتاقانه به سوی مفاهیم مهدوی نبرد که خسارتی سنگین هم به اعتقاد انتظار زد.(ادامه)
ارتقاء سطح فرهنگ دینی در مازندران(خبر)
(ادامه)
اول اسفند، سالروز حمله هوایی جنگنده عراقی به هواپیمای حامل دیپلمات های ایرانی، یادی از شهید روحانی عیسی نیا دیپلمات گمنام مازندرانی در ذهن ها متبادر شد. شهید دیپلمات مازندرانی گمنام خطه علویان(يادداشت)
اول اسفند، سالروز حمله هوایی جنگنده عراقی به هواپیمای حامل دیپلمات های ایرانی، یادی از شهید روحانی عیسی نیا دیپلمات گمنام مازندرانی در ذهن ها متبادر شد. (ادامه)
تصاویر/ برداشت برنج به روش سنتی در گلستان
امسال در ۸۵ هزار هکتار از مزارع استان گلستان برنج کشت شد، استان گلستان سومین تولیدکننده برنج کشور است. در برداشت شالی (برنج) به روش سنتی زنان و مردان دروگر در مرحله اول با داس شالی را درو می‌کنند و در مرحله‌ی بعد پس از جمع آوری شالی ها خرمن کوبی می‌شود، برای تبدیل شلتوک به برنج سفید لازم است شلتوک را با استفاده از خشک کن‌های صنعتی و در بعضی از مناطق نیز در آفتاب خشک کنند.(ادامه)
یلدای انتظار(يادداشت)
(ادامه)
خرمن کوبی برنج در شمال ایران (عکس)
در دهه ۶۰، ۷۰ از خرمنکوب‌های تیلری درروستا‌های شمال کشوراستفاده می‌شد. خرمنکوب‌ها از جمله ماشین‌های کشاورزی قدیمی است که در گذشته برای جدا کردن دانه‌های برنج ازساقه استفاده می‌شد و تا چند سال پیش هم در اکثر قسمت‌های شمال کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.(ادامه)
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند. آیت الله جنتی: بی تعارف به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بی تعارف من به مدیران فعلی هیچ امیدی ندارم. ما برای روزی کار می‌کنیم که اینها با مدیران جوان و انقلابی جایگزین شوند.(ادامه)
شمال نیوز : بعد از 3 دهه، تقدیر از کاشف "برنج هاشمی" به دو سکه بهار آزادی، 300 هزار تومان جایزه نقدی و البته یک پلوپز برقی 18 نفره محدود مانده است. .... برنج هاشمی، از تولد و فراگیری تا سفره های مردم ایران
شمال نیوز : بعد از 3 دهه، تقدیر از کاشف "برنج هاشمی" به دو سکه بهار آزادی، 300 هزار تومان جایزه نقدی و البته یک پلوپز برقی 18 نفره محدود مانده است. ....(ادامه)
مجید امیری سوادکوهی، شاعر انقلابی دیار علویان در واکنش به اهانت دشمنان کینه‌توز نظام مقدس جمهوری اسلامی به غیورمردان سپاه، در جدیدترین سروده‌های خود به دفاع از جان‌نثاران اسلام و انقلاب پرداخت. واکنش شاعر مازندرانی به اهانت آمریکا علیه غیورمردان سپاه
مجید امیری سوادکوهی، شاعر انقلابی دیار علویان در واکنش به اهانت دشمنان کینه‌توز نظام مقدس جمهوری اسلامی به غیورمردان سپاه، در جدیدترین سروده‌های خود به دفاع از جان‌نثاران اسلام و انقلاب پرداخت.(ادامه)
دفاع روزنامه اصلاح طلب از استاندار مودبی که فقط یک بار از کوره دررفته!
(ادامه)
آتش در خرمن محیط زیست مازندران
بسیاری از شالیکاران مازندرانی، با آتش زدن کاه پس از برداشت محصول برنج، هوا را آلوده و دود غلیظی را راهی آسمان می‌کنند. در گذشته شالیکاران اعتقاد داشتند با آتش زدن کاه زمین قوت دوباره پیدا می‌کند، باتوجه به مشکلات محیط‌زیستی سال‌ها اخیر و آلودگی آب‌وهوا، کارشناسان آتش زدن کاه را موجب خسارات بیشتر محیط‌زیستی می‌دانند. به آتش کشیدن کاه در شالیزارها بر اساس قوانین موجود قابلیت پیگیری و پیگرد قضایی دارد.(ادامه)
کدام بازار‌ها سال آینده پرسود هستند؟
پیش بینی‌های مختلفی از بازارهای سال آینده طی ماههای اخیر منتشر شده است؛از پیش بینی‌های شخصی گرفته تا موسسات مطالعاتی. آنچه در میان این پیش بینی ها مشترک است،تمرکز بر مرکز ثقل نوسان، یعنی بازار ارز است.آینده این بازار چه می‌شود؟(ادامه)
‌آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر تاسف خویش؛ گفت: "شخصیتی در قله باشد. (رئیس جمهور باشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد) ولی به او اهانت کنند و تحمل کند؟" بار سنگین انقلاب را از قبل از پیروزی به دوش بکشد؛ فرمانده هشت سال دفاع مقدس باشد ( بارها به تعبیر رهبر انقلاب تا پای شهادت پیش رفته باشد) به او اهانت کنند؛ ولی با صبر و بردباری مثال‌زدنی، همه را به خاطر مصالح اسلام و وحدت نظام، تحمل کند؟"
امام شاگرد خوبی به نام ‌آیت‌الله هاشمی به جامعه هدیه کرد/نه زیر بار زور و ظلم رفت و نه به کسی ظلم کرد؛شناسنامه او بایدحفظ شود(خبر)
‌آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر تاسف خویش؛ گفت: "شخصیتی در قله باشد. (رئیس جمهور باشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد) ولی به او اهانت کنند و تحمل کند؟" بار سنگین انقلاب را از قبل از پیروزی به دوش بکشد؛ فرمانده هشت سال دفاع مقدس باشد ( بارها به تعبیر رهبر انقلاب تا پای شهادت پیش رفته باشد) به او اهانت کنند؛ ولی با صبر و بردباری مثال‌زدنی، همه را به خاطر مصالح اسلام و وحدت نظام، تحمل کند؟" (ادامه)
روسای جمهور از آیت الله مرحوم تا حسن روحانی همه در دوره ای از حضورشان در پاستور ترجیح را بر آن قرار دادند که برادران خود را هم به این ساختمان سفید بیاورند و دست راست خودشان در عالم سیاست کنند.
زنجیره «سیاست‌ورزی‌های برادرانه» روسای‌جمهور؛ از یارِ غار آیت‌الله سیاست تا حب و بغض‌های محمود و داوود
روسای جمهور از آیت الله مرحوم تا حسن روحانی همه در دوره ای از حضورشان در پاستور ترجیح را بر آن قرار دادند که برادران خود را هم به این ساختمان سفید بیاورند و دست راست خودشان در عالم سیاست کنند. (ادامه)
مردم مازندران نیاز به برنامه های شاد و مفرح دارند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران بر لزوم تهیه و عملیاتی شدن برنامه های شاد و نشاط آفرین از سوی 27دستگاه فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: باتوجه به گردشگر پذیری بودن استان ،نبود برنامه های شاد و مفرح از ضعف های جدی استان است.(ادامه)
از سعید قاسمی تا قاسم سلیمانی(يادداشت)
(ادامه)
ساماندهی پسماند به امری فراموش شده در مازندران تبدیل شد و صبر 11 ساله مردم چهاردانگه مازندران به سر آمد و خواستار جلوگیری از انتقال زباله به این منطقه شدند. نگرانی مردم چهاردانگه از انتقال طولانی مدت زباله به این منطقه
ساماندهی پسماند به امری فراموش شده در مازندران تبدیل شد و صبر 11 ساله مردم چهاردانگه مازندران به سر آمد و خواستار جلوگیری از انتقال زباله به این منطقه شدند.(ادامه)
دومین جشنواره ملی برنج (جشن خرمن ) با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و ائمه جمعه و مسئولین شهرستان در روستای ترویجان بخش دابودشت آمل برگزار شد‎. دومین جشنواره ملی برنج (خبر)
دومین جشنواره ملی برنج (جشن خرمن ) با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران و ائمه جمعه و مسئولین شهرستان در روستای ترویجان بخش دابودشت آمل برگزار شد‎.(ادامه)
آمل به عنوان پایتخت برنج کشور مطرح شود
استاندار مازندران با اشاره به اینکه آمل باید به عنوان پایتخت برنج کشور مطرح شود، گفت: برای این مهم باید شرایط و امکانات مهیا شود.(ادامه)
جشن خرمن در روستای احمدکلا بابلسر
(ادامه)
جشن خرمن در روستای شهاب لیلم ساری(خبر)
(ادامه)
شمال نیوز : این پل غیر همسطح ورودی شهر که بگفته این نماینده نزدیک به۱۲ سال از شروع ساخت آن می گذرد ، از جمله مطالبات مردمی  هست و مردم این شهر به شدت به دنبال به سرانجام رسیدن این پروژه هستند..... وقتی نماینده شمالی روی پل ورودی شهر چادر زد
شمال نیوز : این پل غیر همسطح ورودی شهر که بگفته این نماینده نزدیک به۱۲ سال از شروع ساخت آن می گذرد ، از جمله مطالبات مردمی هست و مردم این شهر به شدت به دنبال به سرانجام رسیدن این پروژه هستند.....(ادامه)
آتش‌بازی داعش در ملک پادشاه
در آینده داعش در عراق از بین نمی‌رود اما حضورش کمرنگ خواهد شد، از این منظر برای تخلیه انرژی‌های خود به جایی مثل عربستان که همچون گنجی زیر خاکی برای فعالیت‌هایش است سرریز خواهد شد و از قدیم هم گفته‌اند دو پادشاه در یک اقلیم نگنجد. (ادامه)

نگاهی به زندگی امام ششم شیعیان امام صادق(ع)چگونه زیست و شهید شد؟ /(يادداشت)
نگاهی به زندگی امام ششم شیعیان(ادامه)
شعر/ یمن؛ طلیعۀِ نور
مثنوی عاشورایی «یمن؛ طلیعۀِ نور» تقدیم می‌گردد به‌تمامی منتظران راستین ظهور حضرت بقیة الله الاعظم، مهدی موعود (عج) و به‌ویژه سردار دلیر لشکر اسلام، علمدار زینب به جنگ دمشق، سپهبد سلیمانی آن مرد عشق.(ادامه)
تخریب سالانه ٢٨٦٧هکتار از جنگل‌های شمال
(ادامه)
بلاتکلیفی ساخت سه موزه در مازندران
(ادامه)

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.